USLUGE U UGOSTITELJSTVU
Угоститељство је услужна привредна делатност чија је основна мисија дугорочно задовољење друштвених потреба за смештајем, исхраном и пићем, уз примене посебне технике хотелског и ресторанског пословања. Основни циљ угоститељства је садржан у успостављању симбиозе и хармонизације свих односа на релацији између угоститељских предузећа (објеката) и корисника угоститељских услуга.
Trgovinski menadžment
Osnovni cilj nastave na predmetu Trgovinski menadžment je sticanje
znanja i veština, kao i usvajanje metoda rada (alata) koji su potrebni
menadžerima globalnih, regionalnih i lokalnih preduzeća u oblasti nabavke,
prodaje, trgovine (maloprodaje i velikoprodaje) i logistike. Tokom nastave studenti će se upoznati sa konceptom savremenog trgovinskog menadžmenta, sistemom marketinga i trgovine, strategijskim menadžmentom u trgovini, tehnikama komunikacije u trgovini, fazama trgovinskog procesa (planiranje, organizovanje, vođenje i kontrola) na primeru nabavke i menadžmenta prodaje, inovacijama u trgovinskom menadžmentu, primenom sistema promocije u trgovini.
BANKARSKO POSLOVANJE
Predmet Bankarsko poslovanje pruža studentima napredna akademsko–stručna i stručno–aplikativna znanja iz oblasti bankarstva.
U uvodnom delu studenti se upoznaju sa pojmovnim aspektima bankarstva, razvojem banaka; institucionalnim aspektima bankarstva i vrstama i elementima bankarskog sistema.
Potom sledi opširnija diskusija o vrstama banaka (uz poseban naglasak na centralnu banku, njene osnovne funkcije i njihovu realizaciju) i nebankarskim finansijskim institucijama.
Nakon toga studenti se detaljno upoznaju sa principma bankarskog poslovanja; najznačajnijim bankarskim poslovima; depozitnim i nedepozitnim izvorima; kratkoročnim i dugoročnim kreditiranjem privrede; i kreditiranjem stanovništva.
Poslednji deo posvećen je upoznavanju sa najznačajnijim finansijskim inovacijama i uvodu u najsavremenije tendencije u bankarskom poslovanju (elektronsko bankarstvo).